Predelava ali prenova kolesa

Razmišljate, da bi obnovili vaše kolo? Ali, da bi kupili rabljenega in ga predelali?

Predelava kolesa običajno vključuje:

– menjavo delov kolesa po želji
– nove funkcionalne in estetske dodatke in opremo za kolo
– razstavljanje kolesa s peskanjem in barvanjem
– poliranje posameznih delov
– kromiranje, bakrenje ali pozlatitev
– predelavo v varianto fixed ali singelspeed
– prestave ( od 2 do …)
– opcijsko tudi torpedo (kontra) zavora
– polne gume
– ipd.

Ključna razlika med kolesom, kupljenim v trgovini in mojo ponudbo je, da s stranko sodelujeva in soustvarjava.

projekt PREJ – POTEM: Rog Touring 1954

projekt PREJ – POTEM: NSU 1961

projekt PREJ – POTEM: Cottur Triestina 1967

projekt PREJ-POTEM: Pinarello Treviso SR 1981

projekt PREJ – POTEM : Cinelli Supercorsa 1984

Razmišljate, da bi obnovili vaše kolo? Ali, da bi kupili rabljenega in ga predelali? Odgovorite na pet vprašanj spodaj in ugotovite, kaj je za vas najbolj primerno!

1. Kako obširno se lotevate projekta in koliko bo vreden?

Celovitost izvedbe predelave kolesa v povezavi s ceno se iz mojih izkušenj umešča v enega izmed naslednjih treh razredov.

 Predelava kolesa do 100 EUR

V tem primeru se z vami največkrat pogovarjam o storitvah kot so:

– menjava okvarjenih in obrabljenih delov kolesa
– manjša popravila
– čiščenje in poliranje manjših delov kolesa

Predelava kolesa med 100 EUR in 300 EUR

Pri tovrstnih projektih se z vami običajno dogovorim za:

– menjavo okvarjenih in izrabljenih delov kolesa
– popravilo posameznih delov kolesa
– nove dodatke in dele za kolo
– razstavljanje kolesa s peskanjem in barvanjem
– poliranje manjših delov kolesa

 Predelava kolesa nad 300 EUR

Vi poveste, kaj si želite in kaj potrebujete. Glede na to zastavim unikaten projekt, po želji naročnika.

Večinoma tovrstne predelave kolesa vključujejo:

– prenovo oziroma predelavo kolesa po vašem okusu
– menjavo delov kolesa po želji
– nove funkcionalne in estetske dodatke in opremo za kolo
– razstavljanje kolesa s peskanjem in barvanjem
– poliranje posameznih delov
– kromanje
– predelavo v varianto fixed gear oziroma muslauf, singelspeed
– prestave (v praksi večinoma do 7 prestav)
– opcijsko tudi torpedo (kontra) zavora
– polne gume

 2. Je vaše kolo primerno za predelavo?

Vse je odvisno od vaših želja in potreb. Predlagam, da se o tem posvetujete s serviserjem koles. Za fixed gear oziroma kolo brez prostega teka je potrebno preveriti, ali okvir vašega kolesa to sploh dopušča. Za predelavo v cestno oziroma mestno kolo je bolj ali manj primerno vsako kolo, vendar pa je nekaj manjših omejitev, ki jih dobro vedeti, preden vse razstavite (če se boste projekta lotevali sami).

3. Kako se odločiti za najbolj primerno tehniko barvanja?

Če je za vas pomembna kakovost, predlagam prašno barvanje.

Če ste se odločili za izdelan design kolesa, boste verjetno izbrali kromanje. Imejte v mislih, da je potrebno pred tem vse dele detajlno speskati in spolirati, da bo postopek kromanja učinkovit.

4. Kako zaščitite okvir pred rjavenjem?

Po postopku peskanja vam priporočam, da se odločite za kataforezo, ki vam iz materiala pobere kisik in s tem prepreči rjavenje kolesa, če seveda ne govorimo o aluminijastih okvirjih.

5. In koliko časa boste čakali na svoje »staro novo« kolo?

Od ideje do realizacije vas loči nekaj dni ali tednov, odvisno od kompleksnosti izvedbe.  Mojim strankam vedno rečem, kdaj okvirno bi bil projekt lahko končan in tako določim čas,  ki je potreben za izvedbo posameznih postopkov. Skupaj s stranko tako dogovoriva rok za dostavo.

Upam, da sem s tem zapisom vsaj malo olajšal vašo odločitev in opozoril na morebitne pasti. V kolikor ste v dilemi, imate vprašanje, ko odločate za predelavo kolesa, me lahko brez slabe vesti pokličete in vprašate za nasvet.

Imate vprašanje, želite ponudbo ali potrebujete pomoč pri prenovi kolesa?