Maro, kot ga večina nagovarja, že od malih nog diha s športom. Več kot dvanajst let je aktivno treniral smučanje, kasneje je bil otroški smučarski trener, nato pa pot nadaljeval v tujini kot serviser dveh najboljših smučarskih ekip v svetovnem alpskem pokalu. Najprej se je pridružil ekipi Švedinj, kasneje je prestopil k moški kanadski reprezentanci, kjer še vedno povedo, da so do takratnih smučarskih uspehov, kot jih je imel tudi Thomas Grandi, prišli prav s slovensko pomočjo.
Šport je Marotova umetnost, igrišče domišljije in novih izzivov. Izjemno tehnična naravnanost ga vodi v nove zasebne in poslovne izzive.

Za hobi je na primer preuredil avtomobil, ford mustang, letnik 1968, ki ga je najprej popolnoma razstavil, obnovil in potem spet sestavil.

Pred nekaj leti so ga navdušila kolesa brez prostega teka, tako imenovani fixiji (fixed gear bike). Sprva jih je nekaj zasnoval le za prijatelje in znance, vendar se je vest o tem kaj hitro razširila med semaforji in mestnimi ulicami, kjer vodijo poti kolesarjev, in mu pripeljala prave stranke. Zanimiva je tudi anekdota o nastanku fixijev, ki naj bi prihajali iz San Francisca. Tam so si jih zaradi številnih poti navkreber in navzdol izmislili prav prenašalci pošte. V svojem bistvu pa je že izum prvega kolesa predstavljal prav fixie, saj je šlo za fiksen prenos brez verige.

In kdo si pravzaprav izbere tovrstno kolo in zakaj so vedno bolj priljubljeni?
Fixiji predstavljajo subkulturo, so atribut individualizma in dopolnjujejo osebni slog posameznika. Njihovi privrženci si pogosto omislijo kakšne posebne barvne elemente, kot so zlate gonilke, zelene gume, kultni usnjeni sedeži ali različna krmila. Gre tudi za relativno poceni varianto, če se odločimo in vzamemo v roke kakšno staro kolo, odvržemo odvečne
mehanske dele in damo obnoviti okvir ali zamenjati samo element ali dva. Fixiji so predstavniki enostavne in preproste estetike, katere slog je moč primerjati z zenovskim stilom oblikovanja Steva Jobsa.

Maro, katere so ključne razlike med kolesom, izdelanim po meri, in tistim, ki ga kupimo v trgovini?
Kolo, kupljeno v trgovini, načeloma dopušča malo možnosti prilagoditev, ki bi zadostile željam posameznika, medtem ko fixiji predstavljajo kreativen izziv za stranko in snovalca, saj imajo nešteto kombinacij. Lahko izbirate med cenejšimi in dražjimi komponentami, med najbolj očitne in zelo priljubljene sodijo tudi barvne variacije. Tisti malo bolj zahtevni se
običajno odločajo med različnimi oblikami krmil, kot so športno krmilo, ki je zavito navzdol, imenovano tudi drop down, krmilo naprej ali bull horn in popolnoma ravno krmilo, ki je lahko različnih dolžin, leseno ali aluminijasto. Po želji stranke lahko določim tudi prenos, ki predstavlja razmerje med zobnikoma spredaj in zadaj. Spredaj je lahko od 42 do 52 zob, zadaj od 12 do 18. Načeloma te vrednosti veljajo za fixije, možno pa je tudi poljubno
razmerje. Na voljo je več dimenzij okvirja, pri barvah so na voljo različne variante za okvir, vilice, gonilke, sprednji zobnik, krmilo, glavo krmila ali pipo. Lahko izbirate tudi med različnimi barvami in materiali sedežev, še posebej cenjeni so usnjeni angleški sedeži s tradicijo (znamke Brooks – v galeriji – Deli). Veliko se jih odloči tudi za kromiranje in poliranje komponent. Ključna razlika med kolesom, kupljenim v trgovini, in mojo ponudbo je, da s stranko sodelujem in torej soustvarjava. Kar pomeni, da ljudje lahko pripeljejo svoje staro kolo in ga obnovim po želji, dodam kakšen ‘kul’ del… Zadovoljstvo je zagotovljeno. Med bolj priljubljene elemente kolesa sodijo tudi polne gume, ki so na voljo v desetih barvah in dveh trdotah. Pri slednjih je najlepše to, da jih ne morete predreti in jih ni potrebno polniti.

One Reply to “”

Leave a Reply

Your email address will not be published.